Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2008

123 σελίδα



Παίζουμε. Όλη μας τη ζωή παίζουμε.
Η παιγνιοθεραπεία στηρίζεται στη βασική αρχή ότι το παιχνίδι αποτελεί μέσο εκτόνωσης των ψυχικών συγκρούσεων και τρόπο ακίνδυνης ικανοποίησης επιθυμιών, ενώ ταυτόχρονα βοηθά τα παιδιά κυρίως, να κατανοούν τον κόσμο.
Τα ενήλικα παιχνίδια βέβαια, είναι πολύπλοκα, επικίνδυνα μερικές φορές, αν θα μπορούσαμε να εξομοιώσουμε στη σκέψη μας , τη ζωή με το παιχνίδι.

Ο τρόπος και το μέσο είτε είναι συνειδητό είτε όχι αντανακλά τον ψυχισμό μας.

Το παιχνίδι αποτελεί ένα εργαλείο προσωπικό, υποσυνείδητο, που μας κρατά σε επαφή με το παιδί που υπάρχει μέσα μας. Δικλείδα ασφαλείας που μας ισορροπεί, εκτονώνοντας έτσι τις γκρίζες ζώνες της καθημερινής μας πρακτικής.

Εδώ υπάρχει ένας τόπος δικτυακός που ανακάλυψα , για όσους θελήσουν να διαβάσουν σχετικά με "το παιχνίδι"...
http://web.auth.gr/virtualschool/2.1/Praxis/Kotsakosta.html

Και δεν λέμε όχι στα όμορφα παιχνίδια !
Ιδίως όταν προτρέπουν σε ταξίδεμα αγαπημένο, ανάμεσα σε βιβλία .
Βιβλία παλιά και νέα, διαβασμένα και αδιάβαστα, άνοιξαν στην σελίδα 123, ξεφυλλίστηκαν, ξαναθυμήθηκαν την ουσία της ύπαρξής τους.
Ξαναέλα μου είπαν, εδώ θα είμαστε και θα περιμένουμε.

Και δεν λέω ποτέ όχι στις προσκλήσεις όμορφων και αγαπημένων ανθρώπων, όπως η βασιλική ν. που με προσκάλεσε. Αρκεί να μπορώ.

Το παιχνίδι έχει τους παρακάτω όρους:



1. Πιάσε το βιβλίο που βρίσκεται πιο κοντά σε σένα.
2. Άνοιξε το βιβλίο στη σελίδα 123 (αν το βιβλίο διαθέτει λιγότερες από 123 σελίδες, άφησέ το και πήγαινε στο επόμενο κοντινότερο).
3. Βρες την πέμπτη περίοδο (=από τελεία σε τελεία, αν θυμάσαι) της σελίδας.
4. Ανάρτησε τις επόμενες τρεις περιόδους (δηλ. την έκτη, την έβδομη και την όγδοη). 5. Ζήτα από πέντε ανθρώπους να κάνουν το ίδιο.





Από το «Οι αόρατες πόλεις» του Ίταλο Καλβίνο, σελίδα 123.


……………………
Ο κάθε κάτοικος της Ευδοξίας παραβάλλει στην ακίνητη τάξη του χαλιού μια δική του εικόνα της πόλης, μια δική του αγωνία, και ο καθένας μπορεί να βρεί κρυμμένη ανάμεσα στα αραβουργήματα μια απάντηση , την αφήγηση της ζωής του, τις μεταστροφές του πεπρωμένου.

Ρώτησαν ένα μαντείο για τη μυστηριώδη αυτή σχέση δύο τόσο διαφορετικών πραγμάτων όπως είναι το χαλί και η πόλη.

Ένα από τα δύο πράγματα- ήταν η απάντηση – έχει τη μορφή που οι θεοί έδωσαν στον έναστρο ουρανό και στις τροχιές που ακολουθούν, καθώς γυρίζουν, οι κόσμοι, το άλλο είναι απλώς μια κατά προσέγγιση αντανάκλαση, όπως το κάθε ανθρώπινο έργο.
……………………….

Αγαπημένο και το βιβλίο και ο συγγραφέας.


Θα προσκαλέσω λοιπόν και εγώ με την σειρά μου (λαμβάνοντας υπόψη την έκταση που έχει πάρει το παιχνίδι και ήδη ορισμένοι έχουν παίξει) τους mr.di, ερμία, betty, sadmanivo, helorus και όσους άλλους τους αρέσει σαν ιδέα.

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

α...πολύ μου αρεσει αυτο το παιχνιδι!!!
θα παιξω το συντομοτερο :)
merci κι απο εδώ για την προσκληση

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Το άλλο είναι οι διαφορετικές προσεγγίσεις (οπτική γωνία) του καθενός μας που ταλαντεύονται ανάμεσα σε...παιδεία, ψυχολογία, συναισθήματα,κατανόηση,αντίληψη...και δε συμμαζεύεται...

Ωραίο βιβλίο!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Βάσσια είπε...

:-) :-)

Στον ίδιο συγγραφέα πέσαμε, αγαπημένο και σε μένα.
Και οι "Αόρατες Πόλεις" από τα πολύ καλά του.

ερμία είπε...

όμορφο βιβλίο
και συγγραφέας μέσα στη ζωή και στη περιπέτεια.πριν καιρό είχα διαβάσει όσα έγραψε για τη συνάντησή του με τον Τσε στη Κούβα.

(τι θα διάλεγα..τη λευκή του πόλη κάτω απ το φεγγάρι! )

η πρόσκλησή σου, ..εκτελεσμένη ήδη-δεν άργησα,ναι;
:-)

Βασιλική Ν. είπε...

Μα καλά, Ίταλο Καλβίνο; Αόρατες πόλεις; Καλά, λέει ο Άρης πως συνωμοτεί το Σύμπαν! Ένα από τα πιο αγαπημένα μου βιβλία, για το οποίο καποτε έκανα και μια σκηνογραφική δουλειά ως εργασία στη σχολή. Κοίτα τώρα πράματα...

Καλημέρα και μπράβο και φιλιά και, αχ, δεν μπορώ να βλέπω αυτήν την κατσαρόλα να πετάει το καπάκι, να βγαίνει ατμός και να μηνξέρω τι έχει μέσα και να μην μπορώ να φάω ό,τι έχει μέσα... πεινάω!!!!!!!

mrs Smith είπε...

cook κρατώ από τώρα μαχαιροπήρουνο :)


γλαρένια μου ταλάντωση που δεν συμμαζεύεται :)
Μου άρεσε πολύ αυτό !!!!!
Φιλιαααααααα


vassia ναι, και εγώ εντυπωσιάστηκα με την ταύτιση :) :)


ερμία δεν έχω διαβάσει για αυτή την συνάντηση...
Χαίρομαι που σου αρέσει.
Και στα ραντεβού σου...εγγλέζα :)

βασιλική μου το πιστεύει και ο Άρης αυτό ???
Μεταφυσικές συγκυρίες...πως αλλιώς?
Κοίτα τώρα πράγματα...που θέλω να δω φωτογραφίες από τη δουλειά σου :)
Φιλιάααααααααααααα

Βασιλική Ν. είπε...

Μπα, τι φωτογραφίες καλέ;
Ως καπνος όλα εκλειπέτωσαν!
Δεν θυμάμαι τόσα χρόνια πριν... υπήρχε φωτογραφική μηχανή;;;;;;;
Δεν κρατάω τίποα, όλα τ' αφήνω πίσω μου και πάντα φεύγω... μαζί μου μόνο όποιος φεύγει επίσης...
φιλί!

Ανώνυμος είπε...

Να 'μαι πάλι, μετά από το ψηφιακό μου κώμα... :)
Δε πολυγουστάρω τα παιχνίδια - αλυσίδες...
Αλλά πολυγουστάρω τα βιβλία :)
Οκ λοιπόν, θα παίξω, και βέβαια σ' ευχαριστώ για την πρόσκληση.
Αύριο. Καληνύχτα...

mrs Smith είπε...

βασιλική μου συγνώμη για την αργοπορία της απάντησης αλλά αυτός ο χρόνος...μου ξεφεύγει :)
Ή με κυνηγά, και του ξεφεύγω εγώ.

Το φεύγω υφίσταται σε κάθε περίπτωση...:)
Φιλιααααααα

mrs Smith είπε...

sadmanivo μα επειδή πολυγουστάρεις τα βιβλία σε κάλεσα να παίξεις :)
και μόνο αν σου είναι ευχάριστο...
Ψηφιακό κώμα έ???
Δεν είναι κακή ιδέα, καθόλου κακή, αν υποτεθεί ότι είσαι σε πλήρη ενεργοποίηση σε μη ψηφιακά τοπία :)
Να είσαι καλά και είμαι πολύ περίεργη τι θα διαλέξεις...