Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2008

Οι μεγάλοι Άγνωστοι

Γνωρίζω τη μορφή σου χρόνια τώρα.
Την είδα να κεντιέται με ρυτίδες και γραμμές.
Σκέψεις, θυμούς, χαμόγελα και γέλια.
Εσύ κοίταξες για πρώτη φορά μέσα στα μάτια μου, και εγώ στα δικά σου.
Με κράτησες απαλά, με μύρισες και δάκρυσες.

Με υπερηφάνεια με έδειξες στη ζωή.
Νάτο το παιδί μου το πρώτο, της είπες.
Να το προσέχεις, μ’ ακούς?
Εκείνη έκλεισε το μάτι, γιατί έτσι πάντα απαντά, συνομωτικά, σιβυλλικά.

Μετά ο χρόνος, υδάτινος, ρευστός κύλησε και με έφερε στην ίδια θέση.
Ήμουν η πρώτη που κύτταξα μέσα στα μάτια σου, σε κράτησα απαλά σε μύρισα και δάκρυσα.

Με υπερηφάνεια σε έδειξα στην ζωή.
Νάτο το παιδί μου το πρώτο, της είπα.
Να το προσέχεις μ΄ακούς?
Εκείνη έκλεισε το μάτι, όπως τότε, με τον ίδιο τρόπο.

Σώμα από το σώμα σου και σώμα από το σώμα μου. Δεμένες υπάρξεις.

Μέσα από χρόνους, τρόπους, γεγονότα, κουβέντες, βιώματα, συναισθήματα.
Κι’ όμως δεν σε γνωρίζω και εσύ δεν θα με γνωρίσεις.
Οι μεγάλοι άγνωστοι της ζωής μας.
Οι πιο γνωστοί μας, οι πιο δικοί μας άνθρωποι.
Αίμα από το αίμα μας.

Άγνωστοι οι γεννήτορές μας, άγνωστοι και εμείς για τα γεννήματά μας.
Κλείνεις το μάτι έτσι ?
Άγνωστες οι βουλές σου…

14 σχόλια:

Βάσσια είπε...

Οι μεγάλοι άγνωστοι της ζωής.

Που φοβάμαι Μrs Smith ότι μπορεί και να παραμείνουν άγνωστοι για πάντα.

Όμορφο και δυνατό!
:-)

Roadartist είπε...

Πολύ όμορφο..
αν μη τι άλλο ενεργοποιεί τη σκέψη..τη καληνύχτα μου!

betty είπε...

Καλημέρα. Μου άρεσε κι εμένα, με εκφράζει.

Stiliano είπε...

Καλησπέρα Mrs Smith
εντυπωσιακή η εγγραφή σου, γεμάτη τρυφερότητα και συγκίνηση.

Mr.Di είπε...

μια αλήθεια που χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να την αντέχει κανείς.
Εύγε

Βασιλική Ν. είπε...

Έχει ρυθμό, σαν το τίκι τάκα της καρδιάς, κι ο ρθυμός υπερασπίζει την αλήθεια του.
Καλημέρα μας!

mrs Smith είπε...

Αφού καλωσορίσω τον stiliano που πρώτη φορά με επισκέπτεται, και αφού ζητήσω συγνώμη για την έλλειψη χρόνου να απαντήσω στον καθένα ξεχωριστά ...
συνεχίζω.

Η συνειδητοποίηση αυτή προέκυψε σταδιακά, μέσα από το χρόνο, αναλογιζόμενη πόσο οι πιό κοντινοί μου άνθρωποι, αυτοί που με γέννησαν, δεν με γνώρισαν, γιατί δεν τους άφησα.

Μετά παρεμβλήθηκε η γνώση της ύπαρξης των ημερολογίων που κρατά μια ζωή ο πατέρας μου.
Το μεγάλωμα του δικού μου παιδιού και τα μάτια του μέσα στα μάτια μου.
Το ότι ανακάλυψα τυχαία τα ερωτικά γράμματα του πατέρα μου προς την μητέρα μου.
Η απόφαση του πατέρα μου να καθαρογράψει και να αρχίσουν να δακτυλογραφούνται τα ημερολόγιά του, οπότε είδαν το φως και κάπου εκεί, εντυπωσιασμένη ανακάλυψα...
ότι ΔΕΝ τους γνωρίζω.

Δηλαδή δεν γνωρίζω τις ρίζες μου.

Είμαι η σύνθεση των DNA αυτών των ανθρώπων και δεν γνωρίζω τίποτα πραγματικά για την πορεία της ύπαρξής τους.
Σαν να έχεις ένα παζλ να λύσεις, όμως με τα περισσότερα κομμάτια του να λείπουν.

Κάπου εκεί έχασα την θέση μου στον κόσμο.

Αισθάνθηκα σαν δένδρο που δεν έχει επίγνωση της ύπαρξης των ριζών του, παρ' όλα αυτά τρέφεται από αυτές.
Κομμάτια της ψυχοσύνθεσής τους ζούν και εξελίσσονται μέσα μου.
Ανησυχίες υπαρξιακές δικές μου αναζήτησαν απαντήσεις. Μνήμες παιδικές που δεν είχαν μια πορεία εξέλιξης. Κόμποι ψυχικοί που έπρεπε να λυθούν χωρίς να ξέρω πως προήλθαν και γιατί.

Αναζήτησα την ελευθερία.
Την ουτοπία της ελευθερίας της ύπαρξής μου.

Το ερώτημα "ποιά είμαι" έγινε κόκκινο.
Γνωρίζω πια ότι μόνο ο τόνος του θα αλλάξει.
Για να μπορέσω να δώσω έστω μια απάντηση στα επιφανειακά, αισθάνθηκα ότι πρέπει να γνωρίσω καλύτερα αυτούς που είμαι μια συνέχειά τους.

Μοιάζει λίγο σαν εξομολόγηση αυτή η γραφή, αλλά αφού ξετυλίγεται μόνη της, την αφήνω.
Ίσως την χρειάζομαι.

Ένας από τους λόγους τελικά που αναδύθηκε επιτακτικά μέσα μου η mrs smith και απαίτησε ένα blog είναι συνδεμένος με τα παραπάνω.

Ίσως και το παιδί μου, όπως εγώ, ενδιαφερθεί κάποια στιγμή στην πορεία για αυτές τις υπάρξεις από τις οποίες προείλθε.

Κάποια ψήγματα θα υπάρχουν εδώ, εάν τελικά του αποκαλύψω την ύπαρξη αυτού του τόπου.

Γιατί βλέπετε, αυτό το blog, εξελίσσεται μόνο του. Εγώ μάλλον είμαι μόνο ένα εργαλείο που με χρησιμοποιεί. Η mrs smith με ένα περίεργο, μεταφυσικό τρόπο, αποκτά την δική της οντότητα, σιγά-σιγά...

Στο τέλος εμείς οι δύο θα αποτελούμε "μεγάλους Αγνώστους" και αυτό θα είναι ένα ανέκδοτο που θα λέω και κανείς δεν θα το καταλαβαίνει, ενώ εγώ θα ξεκαρδίζομαι στα γέλια...και αυτή βέβαια...

Υ.Γ. Σας ευχαριστώ που μου δώσατε την δυνατότητα, να πω όλα αυτά.
Και φυσικά, μην νομίσετε ότι έχω επίγνωση της ανάγκης να μιλήσω έτσι :)

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Εξαιρετικά τρυφερό ξεδίπλωμα συναισθημάτων στο κείμενό σου μα πιότερο η κατάθεση ψυχής στο σχόλιό σου.

"Μοιάζει εξομολόγηση" λες και έτσι είναι...

Συσσώρευση πλούσιων συναισθημάτων σαν πλημμυρίδα, όπως ένα τσουνάμι είναι, που δεν ελέγχεται ενίοτε και πρέπει να εξωτερικευθεί.
Και αλήθεια, τί πιο όμορφο μέσα από αυτή την κατάθεση εμπειριών, αναμνήσεων, βιωμάτων, σκέψεων και προβληματισμών, το δικό σου παιδί ή ακόμη και τα δικά μας να ανακαλύψουν τις άγνωστες βουλές, πτυχές χαρακτήρα και ευαισθησίες καλά φυλαγμένες των γεννητόρων τους.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

(υ.γ. πανέμορφη, αυθεντική, αρχοντική η ρετρό φωτογραφία)

Ανώνυμος είπε...

πολύ τρυφερο και απολυτα αληθινό...εδωσες τις λέξεις σε μια σκέψη μου...γνωρίζουμε μονο ενα κομματι των γονιών μας όπως και μονο ενα κομματι των παιδιών μας,αυτό που καθορίζεται απο τη σχέση-ρόλο γονιού παιδιού...τα υπολοιπα κομματια του εαυτού μας αφορούν άλλους ρόλους και άλλους αποδεκτες...
εξαιρετικη και η φωτο(εχω μια αδυναμια στα ρετρο...)
καλό βραδυ :)

Ανώνυμος είπε...

Μια μεγάλη αλήθεια δοσμένη με απλότητα κι αμεσότητα που αγγίζουν. Η εξοικείωση, η καθημερινότητα, μα πάνω απ' όλα οι ρόλοι "μεγάλου - μικρού" μας εμποδίζουν να επικοινωνήσουμε ως ξεχωριστοί άνθρωποι. Και φτάνουμε να μη γνωρίζουμε, όπως είπες, τους πλέον οικείους μας... Καλημέρα :)

ερμία είπε...

τα αληθινά είναι πάντα σύνθετα,πάντα ανοιχτά.ακόμα κι όταν τα διαβάζεις ευαισθησίες φέρνουν ως την επιφάνεια καιξαναγονιμοποιούνται μέσα στη σκέψη ακόμα και τού ίδιου που τα γέννησε.
δεν ξέρω πόσο μπορούμε να μπούμε στη ύπαρξη τού άλλου-και τού πιό αγαπημένου.ούτε ξέρω αν ένα παιδί μπορεί να εισχωρήσει στα βαθύτερα τού πατέρα τής μητέρας του,ακόμα κι όταν το αφήνεις.υπάρχουν πάντα πτυχές που μένουν ατσαλάκωτες ανάλογα με τον "ρόλο" μας.τού γονιού,τού εραστή,τού παιδιού.
όταν κι εγώ σκέφτομαι παρόμοια,έρχεται στο μυαλό μου αυτό "αν δεν το πάρεις,δεν το'χω"
:-)

helorus είπε...

Πραγματικά υπέροχο το κείμενο σου. Με συγκίνησε παράξενα πολύ καθώς άγγιξε χορδές που ήταν έτοιμες από καιρό.

Πόσο λίγο ξέρουμε τους δικούς μας, αλήθεια. Κι είναι που συνήθως τους βλέπουμε μόνο μέσα από τους ρόλους, πατέρας, μητέρα, γιαγιά, αδελφός κλπ. Και ξεχνάμε την ευρύτερη διάσταση τους ως απλές, ζωντανές υπάρξεις που έχουν τους φόβους, τις ελπίδες, τα όνειρα, τους έρωτες, τις ματαιώσεις τους.

Αλλά θέλει γενναιόδωρη ψυχή για να δει κανείς τον άλλον. Να φύγει λίγο από το φρούριο του. Να γεφυρώσει τις αποστάσεις. Αυτό ακριβώς που εσύ κάνεις τώρα με τον τρόπο σου.

Γράφεις για την mrs smith "Στο τέλος εμείς οι δύο θα αποτελούμε "μεγάλους Αγνώστους" και αυτό θα είναι ένα ανέκδοτο που θα λέω και κανείς δεν θα το καταλαβαίνει, ενώ εγώ θα ξεκαρδίζομαι στα γέλια...και αυτή βέβαια...". Δεν είναι πάντα εύκολο ή βολετό να αγκαλιάζουμε όλες μας τις πλευρές. Αυτό ας πω μόνο. Είναι όμως τελικά απαραίτητο, για πολλούς λόγους.

Συγγνώμη για τη φλυαρία. Σου το είπα πως με άγγιξε το κείμενο σου:)

Καλή μέρα σου εύχομαι.

mrs Smith είπε...

γλαρένια μου, ΄και μόνο να το θελήσουν, θα έχει ενδιαφέρον και για τις δύο πλευρές...:)
Θα είναι δύσκολο ξέρεις. Είναι άβολο να βγαίνεις έξω από το πλαίσιό σου, έστω και εάν το έχουν φτιάξει άλλοι. Άσκηση θάρρους το λέω.
Φιλιααααααααα


Καλώς ήρθες cook με τις νοστιμιές σου και τα ταξίδια σου :)
Έτσι είναι. Άραγε υπάρχει, θα υπάρξει κάποιος στη ζωή μας που να γνωρίζει το σύνολο?


Υ.Γ. Χαίρομαι που σας άρεσε η φωτογραφία. Έχω αδυναμία σε αυτές τις παλιές και κιτρινισμένες :)



Καλημέρα sadmanivo.
Μα τι να σημαίνει το ψευδώνυμό σου? Δεν σε έχω ρωτήσει...

Ρόλοι που μας επιβάλλονται ή τους επιβάλλουμε εμείς στον εαυτό μας άραγε???
Δεν είναι και τόσο ευχάριστο να σε στενεύει το "πετσί" σου...

mrs Smith είπε...

ερμία καλώς ήρθες :)
Αν δεν το πάρεις...δεν το 'χω!
Κι' όμως υπάρχει εκεί, πάλλεται, καλεί.
Βέβαια μπορούμε να το τροποποιήσουμε.
"Αν δεν στο δώσω...δεν το 'χω για εσένα"
γιατί...μετά θα φοβάμαι ότι δεν θα το καταλάβεις, και θα το σπιλώσεις, θα το μουτζουρώσεις, θα το χλευάσεις και τότε...θα έχω άλλη μια πληγή να γλύφω...

Υ.Γ. το δεύτερο πρόσωπο είναι απλώς ο τρόπος που μιλώ :)


helorus να φλυαρείς όσο θέλεις.
Το καλό με αυτό το μέσο επικοινωνίας είναι ότι κανένας δεν σε διακόπτει και έτσι μπορείς να ξετυλίξεις σκέψεις και συναισθήματα. Και αυτό το χρειαζόμαστε. Μας κάνει καλό :)

Έτσι θα φλυαρίσω και εγώ.
"Δεν είναι πάντα εύκολο ή βολετό να αγκαλιάζουμε όλες μας τις πλευρές". Όχι δεν είναι. Ούτε να τις δούμε όλες είναι εύκολο.

Σκέφτομαι ότι ένας άνθρωπος αρκεί να μπορεί να οριστεί μόνο με μιά λέξη, κυρίαρχη του ψυχισμού του. Άραγε την ανακαλύπτουμε ποτέ? αυτή την μόνη λέξη? Ή διευκολύνουμε τους άλλους να την ανακαλύψουν για χάρη μας? Πόσο καλοί γεφυροποιοί μπορούμε να γίνουμε?
Θέλει δύο αυτό το παιχνίδι...δύο καλούς, ισότιμους παίκτες :)